Nyheter

Forrige semester var jeg så heldig å få mulighet til å jobbe med dyptrykk på Norske Grafikeres verksted. Vedlagt er noen prosessbilder fra verkstedet. Tusen takk for et inspirerende semester!

Nå har jeg fullført mitt andre år på Fabrikken tegne og maleskole i Heggedal. Jeg er så heldig som har fått gå her en dag i uka ved siden av kunsthistorie studiene på UiO. Det er noe magisk med å få muligheten til å lære tradisjonelle teknikker og jobbe på samme stilleben uke etter uke. Blir på en måte glad i objektene jo mer jeg stirrer på dem....

Velkommen til utstilling i Evas Hage i Kragerø i sommer. Jeg stiller ut akvareller og grafikk i Evas Hage. Kafeen ligger midt i hjertet av Kragerø, i Torvgata 12. Hvis du tar turen til Kragerø vil jeg også anbefale en tur innom Lars Lerins nye galleri, det ligger i samme gate.

Jeg har savnet å jobbe med koldnål etter at jeg sluttet på Kunstskolen i Kragerø. Streken i kobberplaten sier på en måte noe mer enn det jeg får frem med blyanten... Dette semesteret har jeg vært så heldig å få ta to helgekurs på Norske Grafikeres Verksted. Utrolig gøy å få lære mer om koldnål og prøve etsning, akvatint og litografi. ...

I en verden hvor alt skal gå fort, er det fint å kunne stoppe opp og bruke timevis på å lære tradisjonelle teknikker. Målet er ikke å skape den perfekte kopien, men å vekke sansene, være tilstede og få nye verktøy til å senere skape bilder jeg ser både rundt meg og i fantasien.

19. okt til 23. des har jeg vært så heldig å få stille ut på Øvre Verket sammen med dyktige Espen Nerhus. Espen maler klassiske oljemalerier og jeg stilte ut portretter og landskap i akvarell.